Arra gondoltam, nem egy hanem 3 filmről fogok ma írni, de nem bemutató, hanem inkább filmajánló lesz. Próbálok rövid és lényegre törő lenni.
Small Foot
Az első egy animációs film, ami nemrég jött ki, Small Foot (2018) címmel. Én élveztem ezt a filmet az elejétől a végéig. Ha hasonló filmet kéne mondanom, akkor a Frozen-t (2013), vagy a Happy Feet-t (2006) mondanám. Ez egy Warner Animation alkotás, egy mondhatni új csapattól, de szerintem remekül csináljak, és a Pixarhoz, vagy a Walt Disneyhez hasonló minőségben dolgoznak.
A film egy fiatal Yetiről Migó-ról és egy korábban sikeres tévésztárról szól Percyről, aki a legjobb természet dokumentumfilmeket csinálta, de mára már senki se nézi, mivel manapság már minden érdekesebb a való világnál. A Yetik egy magas hegy tetején laknak, ami az egész évben a felhők mögött van, ezért ők abban a hitvilágban élnek, hogy az egész világ a hegycsúcs és alatta nincs senki, és csak ők élnek, de biztos, hogy kislábúak nincsenek mert ez bele van írva a kövekbe. Milyen kövekbe? A kövek, mint a törvények sok-sokgenerációnyi törzsfőnök munkája, azért hogy a társadalmukat, és a rendet fenntartsák, és kérdéseket ne tegyenek fel.
Ez okozza a szituáció alapmozgató erejét, hogy a főhősünk a két szemével találkozik pár pillanatra egy emberrel, ezt másoknak is elmondja, de senki sem hisz neki, kivéve egy kis csapatot akiket a törzsfőnök lánya vezet, ezért elhatározza és a csapat segítségével bebizonyítja a többieknek, hogy neki márpedig igaza van. De ezzel az a baj, hogy van egy olyan kő, és ha egy kő hazudik , akkor akár az egész rendszer lehetséges, hogy rossz alapokra épül. A film során kiderül, hogy találkozik-e a két főszereplő, sikerül e többieket meggyőzni, és fény derül mi az igazi valóság, és hogy morálisan jó-e a kegyes-e a köznek a hazugság. A story egyszerű, tanúságos gyerekek biztos szeretni fogják, és a felnőtteknek is felvet néhány gondolkodtató kérdést. A látvány csillagos ötös, és a havas táj miatt a karácsonyi filmként is simán elmegy. A Karakterek szerethetőek, a dalok, mivel részben ez egy éneklős musical is, nagyszerűek, akár többször hallgathatóak.
Ha csak 1 számra van időtök ezt hallgassátok meg a filmből, de figyelem a dalszöveg spoilereket tartalmaz.
A következő filmnek egy vígjátékok vagy romkomot akartam bemutatni, de nehéz helyzetben voltam, mivel sok film vetekedett ezért a helyért, és mind nagyon jó volt. De tudtam, hogy most itt határozottnak kell lennni, és kemény szível kiválasztani a legjobbat. Talán majd egyszer sorra kerül a többi.
Kizárólag Öttől Hétig
Kizárólag Öttől Hétig (eredeti: 5 to 7 2014) egy romantikus amerikai film. A film címe már most tisztázza, hogy miről is szól, de ha valakinek ez nem mondana semmit se, semmi baj nekem se mondott és a film elején el is magyarázza. Most pont direkt ezért filmből ezt a részletet megmutatom nektek, és hátha ez a párbeszéd kedvet kap a filmhez. Mielőtt leírnám, előzményről és a filmről amit érdemes tudni összefoglalom nektek.
Főszerepben Anton Yelchin (Brian), és Brénéice Marlohe (Arielle). Én még csak Anton-nal találkoztam korábban más filmekben, én szerintem egy igazán jó színész, ebben a filmben egy 24 éves fiatal pályakezdőt alakít, míg a lány 33 éves, korábban modellkedett. A találkozásuk puszta véletlen, a srác az utca másik oldalán megpillantja, ahogy egyedül álldogál egy nagyon gyönyörű csinos lány, és megragadja az alkalmat és oda megy hozzá, megkínálja tűzzel, és beszédbe ered vele. A beszélgetésük jól sikerül, és következő találkozásra hívja a Briant Arielle.
A következő a filmből kiragadott beszélgetés szerintem egy remekül vázolja fel a film alapszituációját.
Ketten sétálnak egy nyáron egy parkban.
Brian: Kíváncsi voltam volt-e a férjed, mi lett vele?
Arielle: Hogy érted?
Brian: Mi történt a volt férjeddel?
Arielle: A volt férjemmel? Őőőő most is a férjem, semmi nem történt vele, itt dolgozok néhány háztömbnyire a konzulátuson.
Brian: Szóval, szóval férjnél vagy?
Arielle: Hát persze miért mit hittél?
Brian: Azt hittem, hogy nem vagy férjnél.
Arielle: Miért hitted ezt?
Brian: Miért olyan egyértelmű ez? Előszőr is nincs rajtad jegygyűrű,
Arielle: Jellemző rátok amerikaiakra ( mivel ő franciai) mindent külön jelezni kell, különben totál eltévedtek.
Brian: Ez nem csak ránk jellemző a legtöbb kultúrában jelzik valahogyan aki házas. Gyűrűvel, pírszingel, pöttyel pontosan azért, hogy az ember fia ne kerüljön ilyen…. kínos helyzetbe.
Arielle: Sajnálod, hogy ilyen helyzetbe kerültél?
Brian: És úgy tűnt, hogy kölcsönösen vonzódunk egymáshoz.
Arielle: Igen és?
Brian: Háááát azt hittem legalább megemlíted.
Arielle: De miért kell mindent megemlíteni? Semmit sem lehet kikövetkeztetni, nem világos mit jelent az hogy 5-től 7-ig?
Brian: Nem jött le, hogy mennyire összezavarodtam tőle? Mert igenis egyértelműen a tudtodra adtam.
Arielle: Azt hittem viccelsz.
Brian: Nem, nem nem engem tényleg összezavart.
Arielle: Mit hittél, miért csak ebben az időszakban vagyok szabad?
Brian: Azt hittem nagyon elfoglalt vagy, esetleg nem készültél fel arra, hogy később együtt tölts egy forró délutánt olyas valakivel, akit alig ismersz.
Arielle: Óóó hmmmm ez egy kód volt.
Brian: Egy kód.
Arielle: Un cinq a sapt, az 5-től 7-ig tartó kapcsolat, olyan kapcsolat, ami házasságon kívüli.
Brian: Az komoly a Franciáknak erre külön kijelölt időpontjuk van?
Arielle: Nem!
Brian: 1-től 3-ig ebéd, 3-tól 5-ig konferenciahívás, 5-től 7-ig házasságtörés. ( közben: Arielle: Nem!) . Van idő a többi parancsolat megszegésére is? Lopás féltízkor, bálványimádás tíztől délig.
Arielle: Ne szó szerint értsd, ez egy kifejezés, egy-egy koraiesti időszakra utal, amikor is egy személy hollétet, időről-időre homály fedheti.
Nekem a film szokatlan volt, sok újdonságot adott, és teljes mértében ki tudta elégíteni minden elvárásomat, amit egy ilyen romantikus komikus-dráma kínálhat. Igen, ez is egy műfaj van, wikipédián olvastam, csak igaz lehet ! :D … Amúgy számomra ez a kettő műfajt nem szabad vegyíteni. A kettő az egymás ellentétje. És elég kockázatos ilyen filmet csinálni. Én inkább azt mondanám, hogy ez egy romantikus dráma, csak nem a klasszikus fajtája, hanem egy modern dráma. Van egy elképzelésem, hogy miért is üti a kettő egymást. Az egyik, komoly a másik komolytalan valószerűtlen, vagy mesterkélt, meseszerű, és fontos hogy ezek meglegyenek benne, különben a komédia nem jól csinálja, ami a feladata, míg ennek ellenkezője a dráma. Visszatérve, nekem nagyon tetszett a film, és bárkinek csak ajánlani tudom, ezt a gyönyörű érzelmekben gazdag filmet. Érdemes a zsebkendőket készenlétben tartani, ez azoknak szól, akiknek nem ritka ez.
Sorsügynökség
Az utolsó film egy romantikus akció kaland sci-fi, amely szerintem lefedi azt hiányt, amit a másik kettő bemutatott filmből hiányzik. The Adjustment Bureau egy 2011-ben készült film. Ezt lehet sokan láthattátok, mivel sikernek számított ez, amikor mozikban ment. Sok jó kritikát kapott és én is ezek véleménye mellett vagyok. Most újból megnéztem, de amikor elkezdtem abban a hitben tettem ezt, hogy ez egy új film lesz, amikor a felénél jártam, akkor bizonyosodtam meg abban, hogy még sincs így, de nem csalódtam mivel élveztem a filmet. Tehát ez egy minimum többször nézős film.
A főszerepben Matt Damon és Emily Blunt játszott. Mindketten kiemelkedően jól szerepeltek a filmben, és megmutattak a tehetségüket. Nekem mindkettő színész szimpatikus, és érdekes volt. De valahogy nem mondanám tökéletesnek a szereposztást. Nekem ez a Matt Damon, aki David Norrist mint szenátor jelölt politikust játszotta nem volt túlságosan hiteles, de ez megesik a politikusokkal, hogy nem hitelesek, és ha ez volt a cél, akkor jól csinálták. Viccet félre téve, azért a kémiát sem annyira érzetem a két főszereplő között, de ettől függetlenül a film még simán jó.
A történet ott kezdődik, hogy David indul a választásokon, elég sikeresen, és nagy eséllyel meg is nyerheti. De kiderülnek róla olyan hírek, amelyek nem teljesen tiszta hátteréről szólnak. Elbizonytalanodik abban hogy valaha megtudja e ezt a választást nyerni, de közben a néző számára nem bemutatott háttérben burkolódzó titkos társaság lépésről lépesre nyomon követi a választását, és próbálnak ők is intézkedni, hogy helyre rakják az ő helyzetét. David mosdóban találkozik egy lánnyal, Elise-el ( Emily Blunt) a nagy beszéde előtt, és a lány pár pillanat alatt hihetetlen benyomást gyakorol rá, a vonzalom pillanat alatt megtörténik köztük, és még egy csók is elcsattan. A beszédével hihetetlen nagy sikert ér el a közönségnél és a médiában, ez annak volt köszönhető, mivel improvizálva szókimondóan megmondta a valóságot, amit valószínűleg nem tett volna meg, ha nem találkozik Elissel. Ez után próbál nyomára akadni a lánynak, de mivel csak a keresztnevét tudja ez sikertelenül zárul. Később találkozik véletlenül megint a lánnyal, amikor felszáll az egyik buszra, de csak pár szót tudnak egymással váltani, de a telefonszámát elkéri. Eddig az ég világon semmi sci-fi elemet nem tartalmaz, akkor miért mondtam ezt? Pont most következik az a rész, ne legyetek türelmetlenek!
Na szóval a buszos jelenet után véletlenül az irodában belefut egy időben lefagyott környezetbe, ahol nem hisz a szemének, minden mozdulatlan mintha megállt volna az idő. Pár pillanatra rá találkozik egy csapattal, akik a mozdulatlan emberekkel csinálnak valamit. David próbál elmenekülni, mivel beparázik a helyzettől, de nem tud és elkapják. Kiderül, hogy ez ugyan az a csapat mint az elején akik nyomon követték a háttérben őt. Az egyik vezetőjük elmondja, hogy ők a sorsügynökség, és ők felelősek a történelemért, mivel mindent ők rendeznek el, hogy mi hogyan történjen. Ez után közlik vele, hogy sohasem beszélhet erről, és ezen felül a lánnyal se találkozhat többé, sőt még megsemmisítik a papírcetlit is, amire a telefonszámot írta. Elengedik, de innentől tudja, hogy az élete már sohasem lesz ugyan az, és csak kérdés után még több kérdés lesz benne, és még inkább meg akarja találni a lányt, és kideríteni mi az igazság. Hogy sikerül e neki rájönnie mi történt, és megoldania a helyzetét a filmben kiderül.
A film sohasem hagyja még egy percre sem magára a nézőt, mindig egyre fokozza a feszültséget, és a nézőben is rengeteg kérdést tesz fel. A fordulatok elegendően váratlanok, de mégis minden kikövetkeztethető. Az akció, és a romantikus jelenetek kiegyensúlyozottan váltják egymást. A látványvilágot a New York adja, az akciójelenetek nagyon látványosak és szórakoztatóak. Ezen felül a zene is nagyon el lett találva.
Én ajánlom mindenkinek ezt a filmet, akik nem egy szokványos filmre vágynak kitűnő színészekkel, döbbenetes forgatókönyvvel az nézze meg ezt!